Ouders vinden de ontwikkeling van hun kind belangrijk. Daarom zorgt Osmo dat kinderen op een andere manier gebruik maken van de iPad. Kinderen leren spelenderwijs meetkundige problemen op te lossen.
Osmo is een spelsysteem voor de iPad. Het spelsysteem is geschikt voor kinderen van 5 tot en met 12 jaar. Dit spelsysteem combineert het beeldscherm met de praktijk. De iPad wordt bevestigd in de houder en over de camera plaats je een spiegeltje. Vanuit de camera scant het apparaat wat jouw kind samenstelt of tekent. Osmo heeft verschillende educatieve spelletjes zoals het werken met getallen, woorden en figuren.
Word meester in de getallen
Osmo Numbers bevat kaarten met stippen en kaarten met nummers. Hierbij is het mogelijk om op diverse niveaus te spelen. Bij het eerste niveau wordt er gebruik gemaakt van de kaarten met stippen. De kinderen krijgen op hun iPad een bubbel te zien met een getal erin en moeten het juiste aantal stippen neerleggen voor de iPad. Vanaf het tweede niveau kan er gebruik worden gemaakt van de kaarten met nummers.
Leer de basisprincipes van programmeren
Met Osmo Coding leer je spelenderwijs de basisprincipes van het coderen/programmeren en los je problemen op. Zo leren kinderen om succesvol te zijn in een wereld die steeds digitaler wordt. Osmo Coding is de meest eenvoudige manier om jouw kind kennis te laten maken met coderen.
Creatief leren denken
Met de Osmo Creative (Monster) kit kan jouw kind leren door middel van spelletjes. De Osmo kit bevat een unieke camera die interactie toelaat met zowel de iPad en de losse spellen in de doos die goed met elkaar samen werken. Met de Creative Kit spelen kinderen met een vriendje in het spel genaamd Monster. Hij gaat met de kinderen tekenen.
Word ook een artiest met een verbazingwekkende teken tool (Masterpiece), leid de vallende balletjes door een zelfgemaakt doolhof (Newton). Osmo geeft kinderen een set creatieve tools en cutting edge technologie in handen waarmee probleemoplossende vaardigheden worden gestimuleerd.
Mindracer: Fantasie, behendigheid en besluitvorming
Een strijd van raceauto's, reflexen en strategie barst nu los. Om de race te kunnen winnen moet je heel behendig zijn en snel besluiten kunnen nemen. Kinderen gebruiken bij Osmo Hot Wheels Mindracers Kit real-life gameplay, waarbij ze hun tegenstanders op het scherm in een hinderlaag lokken. Naast dat het de rijke fantasie van jouw kind stimuleert, worden ook andere vaardigheden aangeleerd, zoals Sportiviteit, behendigheid en snelle besluitvorming.
De spellen van Osmo zijn makkelijk en gratis te downloaden in de Appstore.
Klik hier om ons gehele Osmo assortiment te bekijken.